Dag 8 t/m 13. Penang, Langkawi en Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu Dag 8 t/m 13. Penang, Langkawi en Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu

Dag 8 t/m 13. Penang, Langkawi en Kuala Terengganu

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Dick

11 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Terengganu

Dag 8: zondag 6 juli.

'S ochtends rond 0900 uur werden we door de bus opgehaald bij ons hotel.
Vanaf daar reden we ook meteen door richting Penang.
Rond 10 uur hadden we een korte pauze, net voor de stad Ipoh, daarna reed de bus verder met als tussenstops Ipoh en Butterworth. Na Butterworth reden we via de Penang bridge naar het eiland.
Bij het busstation in Georgetown moest iedereen uit de bus, vannuit hier konden we met een taxi naar ons hotel. (Parkroyal Penang resort)
We stapten in de auto bij een oudere taxi chauffeur die bij elk gebouw waar we langs kwamen een uitleg gaf, op zich wel makkelijk.

Eenmaal aangekomen bij ons resort moesten we nog even wachten voordat we de kamer in konden, daarom kregen we een drankje aangeboden door het hotel.
Kort daarna konden we onze kamer in en hebben eigenlijk besloten om nog weinig te doen.

Lekker genieten van het mooie weer, cocktail erbij en aan het zwembad.
'S avonds een filmpje gekeken en mooi opties erin.

Dag 9: maandag 7 juli.

'S ochtends niet al te vroeg opgestaan.
Rond half 10 naar het ontbijt, pfff wat was dit lekker.
Daarna mooi gedaan wat we nog niet gedaan hadden, zonnebaden.
Heerlijk aan het strand op een ligbedje.
Deze dag, zeer weinig gedaan.
Rond 1700 uur toch maar een keer naar de kamer en ja hoor.... Maximaal verbrand.
'S avonds bij het eten beiden een beetje lam en mooi optijd naar bed.

Dag 10: dinsdag 8 jul.

'S ochtends ook weer niet al te vroeg uit bed, beiden een beetje slecht geslapen door de verbrandheid, dus vandaag zeer weinig gedaan.
In de middag even de boottocht van Penang naar Langkawi geregeld.
Het reisbureau dat in de lobby van het hotel zat, kon dit voor ons regelen.
De rest van de middag ook zeer weinig gedaan, beetje hangen en cocktails drinken.
'S avonds nog een keer lekker gegeten in een van de restaurants van het hotel.
Toen oprijd naar bed, want onze boot vertrok morgen al om 0830 uur.

Dag 11: woensdag 9 juli.

Om 0615 uur stonden we op, aankleden en door naar het ontbijt.
Na het ontbijt nog even snel naar de kamer om de koffer in te pakken en daarna uit te checken.
Om 0715 uur stond een auto van het reisbureau uit het hotel klaar om ons naar de haven te brengen, deze regelde ook de verdere afhandeling van de tickets bij de balie.
Eenmaal in de boot, gingen we ook al snel varen, we zouden er met een kleine 4 uur zijn. Toen we eenmaal op open zee waren, kwamen de kotszakjes ook van links en rechts te voorschijn. Sanne, die haar ontbijt ook vrolijk weer uitkotste was gelukkig niet de enige. Ik sliep en werd in het rustige water voor Langkawi weer wakker.

Na aankomst in de haven van Kuah, Langkawi (Jetty Point) hebben we eerst even wat gegeten bij Starbucks, deze zat in de aankomst / vertrekhal van de haven.
Vanuit de haven met een taxi naar ons hotel (Langkawi Chantique), deze kleine huisjes zijn van binnen net een hotelkamer. Je komt er niks te kort.
In totaal heeft het park 23 huisjes variërend van 2 tot 4 personen.

Na het inchecken zijn we met een taxi naar het vliegveld van Langkawi gegaan. Hier even rondgewandeld en ook een extra reiskoffer gekocht. Aangezien alles op Langkawi tax-free is, was het wel een koopje. Vanuit het vliegveld zijn we met een taxi naar Kuag gegaan, hier hebben we onder meer Eagle Square en Jetty Point beter bekeken en rondgelopen in de nabij gelegen stopping mall.
Een taxi bracht ons later terug naar het hotel, waar wij snel even de spullen op de kamer hebben gelegd en toen met dezelfde taxi zijn doorgereden naar het dorpje vlakbij.
Hier hebben we 's avonds heerlijk wat gegeten bij een Italiaans restaurant.

Eenmaal terug in het hotel nog een potje yahtzee en een filmpje gekeken.
Toen naar bed, want we hadden de wekker om 0345 uur gezet want Nederland moest de halve finale voetballen tegen Argentinië.

Dag 12: donderdag 10 juli.

Nadat Nederland de penalty's had verloren, hebben we de tv ook maar uitgedrukt en zijn we maar verder gaan slapen.
Rond 0915 uur zijn we uit bed gegaan en aangeschoven aan het ontbijt dat half binnen / half buiten voor onze deur was klaargezet. Ook weer een goed ontbijt.

Rond half 12 zijn we naar de kabelbaan van Langkawi gegaan, met deze middenin Oriental Village gelegen Kabelbaan konden we naar de top van de naast gelegen berg.
Vanuit hier konden we het hele eiland overzien.
Toen we weer beneden waren hebben we wat gegeten en tijdens het eten vielen onze ogen op een fish therapy zaak die vlakbij het restaurant zat.
Na het eten zijn we hier dus ook heen gegaan en voor maar RM 30,00 konden we beiden 15 minuten met de voetjes tussen de visjes.
Hmmm lekker..... dode huidcellen.......

Nadat onze benen waren kaal gegeten door de visjes, zijn we lopend naar de Seven Wells waterval gelopen die op 10 minuten lopen van Oriental Village lag.
Toen we dachten dat we er bijna waren, moesten we nog een hele klim naar boven maken om uiteindelijk bij de watervallen te komen.
Eenmaal aangekomen, was het dan ook adembenemend om te zien.
Net zoals iedereen gingen wij heerlijk zwemmen in het heldere bronwater.

Na een goed uur zijn we terug gelopen naar beneden en zijn we met een taxi terug gegaan naar het hotel.
Onze chauffeur stopte nog wel 3 keer omdat we langs een souvenirs winkel kwamen en wachtte op ons als wij binnen waren.
Bij de laatste, een thee en coffee winkel, kregen we een kopje White Coffee te proeven, deze was heerlijk en dus hebben we een aantal zakken meegenomen voor in Nederland.

Bij het hotel hebben we een potje Yahtzee gespeeld met als winnaar na 6 potjes, het kon ook niet anders natuurlijk..... Dick was.
Daarna beiden de douche in en 's avonds een lokale maaltijd (Phah Tai) in het nabij gelegen dorp gegeten.
Daarna heerlijk naar bed.

Dag 13: vrijdag 11 juli.

Rond 0900 uur zijn we opgestaan en aansluitend een ontbijt genomen.
Na het ontbijt uitchecken en met een taxi naar het vliegveld omdat we om 1055 uur moesten inchecken voor onze vlucht naar Subang. (vlakbij Kuala Lumpur)
Om half 1 vlogen we dan ook en niet meer dan 45 minuten later zijn we geland in Subang.
Toen onze koffers ophalen en door naar de vertrekhal want we moesten weer opnieuw inchecken voor de vlucht naar Kuala Terengganu, deze stad ligt aan de oostkust van Maleisië.
Om half 4 vlogen we en met een klein uurtje waren we er.
Snel uitchecken en met de taxi naar ons mooie hotel.
Bij ons hotel aangekomen in Merang, kregen we het beiden al een beetje benauwd.
Van buiten zag het er nog niet zo heel verkeerd uit, maar het was niks met wat we op de foto's gezien hadden van booking.

Toen we de sleutel van de kamer kregen hebben we meteen de kamer gecontroleerd, helaas kroop een hagedis tegen de muur boven het bed en zaten de lakens van het bed onder de vlekken.
Nadat we iemand van het personeel hadden verteld over de situatie, mochten we een andere kamer uitzoeken. De was ook niet veel beter en toen hebben we maar besloten om een ander hotel te gaan zoeken.
Uiteindelijk hoefden we niet te betalen, want de eigenaresse vond het allemaal ook zeer vervelend.

Gelukkig een paar uur later hebben we ingecheckt bij het TH Hotel & Convention centre in Kuala Terengganu.
De spullen naar de kamer en heerlijk wat gegeten in het restaurant van het hotel.
Later op de kamer snel gedoucht en toen mooi naar bed.

• 16 Juli 2014 - 19:02

Irma Lansink:

Wat een reis, ik geniet van jullie verhalen.
    Die hagedis was minder; verstandig besluit om weg te gaan.
    Heerlijk die verhalen...