Dag 14 t/m 17: Kuantan, Taman Negara en Merang - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu Dag 14 t/m 17: Kuantan, Taman Negara en Merang - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu

Dag 14 t/m 17: Kuantan, Taman Negara en Merang

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Dick

15 Juli 2014 | Maleisië, Mersing

Dag 14: zaterdag 12 juli.

Rond 0900 uur zijn we opgestaan. Daarna een matig ontbijt, vergeleken met de dagen ervoor dit keer geen ei.
We hadden inmiddels besloten om niet meer naar het eiland Perhentian en Redang te gaan, dit omdat bijna alle goede hotels waren volgeboekt of omtzettend duur waren.
Na wat informatie van de receptie, over hoe we het beste naar de Taman Negara konden reizen zijn we met onze koffers naar het busstation van Kuala Terengganu gegaan.
Vanuit hier, zijn we met de bus van 1400 uur vertrokken naar Kuantan.
Na 3.5 uur rijden met de bus kwamen we aan op het busstation en hebben hier ook meteen de kaartjes naar Jerantut gekocht, waarvan de bus de volgende ochtend om 1000 uur vertrok.

Vanuit het busstation met een taxi naar ons hotel, die op een mooie plek aan de rand van de stad lag.
Aangezien we beiden niet veel eten hadden gehad vandaag, zijn we dus snel op zoek gegaan naar een restaurant.
Deze waren hier echter niet veel en diegene die er was, zag er niet smakelijk / HACCP uit.
Uiteindelijk zijn we bij de burger king uitgekomen.

'S avonds weer terug in het hotel, opgezocht hoe we de volgende dag bij de Taman Negara zouden komen.
Na een paar biertjes en een FaceTime gesprek met Lex, zijn we beiden gaan slapen.

Dag 15: zondag 13 juli.

Rond 0800 uur zijn we opgestaan, onze koffers gepakt want we moesten om 0900 uur de kamer uit, tenminste wilden wij de bus daarna halen. Door naar het ontbijt om daarna uit te checken.
Vanuit het hotel met een taxi naar het busstation want om 1000 uur vertrok onze bus naar Jerantut. Na ongeveer 3 uur rijden via de plaatsen Maran en Temerloh kwamen we aan in Jerantut.
Vanuit hier met een taxi naar het nabij gelegen plaatsje Kuala Tembeling.
Vanuit dit dorp vertrekken de boten over de rivier (Tembeling) naar de Taman Negara. Wij hadden dit ook in gedachten maar helaas was de laatste boot al vertrokken.
Gelukkig waren wij noet de enigen en stonden er ook nog 6 Australiërs en 2 Duitsers die ook met de boot die kant op moesten.
Na wat overleg met de plaatselijke bootverhuurder, was er een persoon beschikbaar die ons die kant op zou varen voor maar RM 40,00 per persoon.

Eenmaal in de boot was het wel krap zitten, deze bootjes waren natuurlijk niet gemaakt voor (lange) Nederlanders.
Onderweg heerlijk kunnen genieten van de natuur maar helaas geen wilde dieren tegengekomen.

Na een kleine 3 uur varen, kwamen we aan in Kuala Tahan. Vanuit hier vertrekken de meeste tochten het tropische regenwoud in.
Wij hadden een chalet gehuurd voor een nacht bij het mutiara resort wat onderdeel is van het park. Het resort, wat niet echt een resort mag worden genoemd heeft 105 chalets waarvan wij nummer 104 kregen.
Na aankomst in het chalet en dus na inspectie, waren we het erover eens dat deze niet goed was: vieze lakens, veel stof in de kamer en koud water in de douche.
Na dit gemeld te hebben kregen we een andere woning waar nog steeds veel stof was.
Na dit weer gemeld te hebben, konden wij gaan eten en bij terugkomst zag het er al veel beter uit.
Toch hebben we de extra lakenzakken die we mee hadden genomen voor de eerste keer gebruikt, 1 ding is zeker, we hebben heerlijk geslapen.

Dag 16: maandag 14 juli.

Om half 8 zijn we opgestaan en ons klaar gemaakt om de kamer op te leveren.
We konden de receptie bellen want dan stuurden hun een karretje die de koffers ophaalde. Wij liepen erachteraan en na de koffers te hebben achtergelaten bij de receptie zijn wij gaan ontbijten.

Om half 10 hebben we deelgenomen aan een tocht door het regenwoud van ongeveer 3.5 uur. Deze bracht ons naar mooie plekken bovenaan de top van de heuvel. Vooral het uitzicht was mooi.
Later liepen we naar de touwbrug, die over een lengte van 500 meter door de jungle hangt en op sommige plekken wel 50 meter boven de grond hangt.
Tijdens de tocht, vertelde onze gids over de planten en dieren en war deze goed voor waren zoals bv. de sommige planten werden gebruikt als een medicijn tegen astma. Ook hier helaas geen wilde dieren gezien (er werd gezegd dat er olifanten, luipaarden, beren, etc. waren).

Bij terugkomst in het park, hebben we wat gegeten en zijn we met de boot naar de andere kant van de rivier gegaan. Vanuit daar pendelde er een busje naar Jerantut.

In Jerantut hebben we de nacht doorgebracht.

Dag 17: dinsdag 15 juli.

Om 0700 uur zijn we opgestaan en hebben onze spullen gepakt voor weer een dagje in de bus.
Beneden konden we een ontbijt bestellen, dit door de kleine bezetting van het hotel.
We kozen voor een Amerikaans ontbijt, 2 sneden brood, roerei, koffie, worst en witte bonen in tomatensaus. De laatste 2 gingen er op deze ochtend nog niet in.
Om 0815 uur zijn we naar het busstation in Jerantut gegaan om vanuit daar met de bus van 0830 uur naar Kuantan te vertrekken. Na 3 uur rijden waren we er en hebben we 2 kaartjes gekocht voor de bus naar Mersing.
Deze vertrok om 1345 uur en reed via de oostkust richting het zuiden.

Rond half 5 waren we in Mersing en aansluitend door naar het hotel.
Het hotel is prima voor een nacht.
Nadat we op de kamer onze koffers hebben neergezet zijn we naar de haven gegaan en hebben onze tickets voor de ferry van morgen naar Tioman gekocht.
Daarna wat gegeten bij het naastgelegen restaurant met lokale specialiteiten.

Op de terugweg even langs de supermarkt voor wat blikjes bier (Carlsberg) en wat zoute chips voor de boot morgen (als Sanne weer moet....).

Nu, opgesloten in de hotelkamer klaar voor een potje yahtzee onder het genot van een biertje.
Morgen op tijd uit bed, want om 1000 uur vertrekt de ferry naar Tioman.

• 15 Juli 2014 - 15:23

Ine Hennie:

Opnieuw met belangstelling jullie verslagen gelezen. En wat die wilde dieren betreft, het is natuurlijk wel jammer maar dan hebben ze ook geen honger.......

Toch wel bijzonder dat wij jullie in italie hebben 'gezien'

Irma en Gerrit, als jullie dit lezen, een fijne vakantie gewenst.

• 15 Juli 2014 - 22:13

Merle En Lex:

Hallo!

Top verslag weer! Leuk ook om te lezen hoe jullie alles organiseren.. We zijn na die tijd benieuwd naar de foto's. Het lijkt alsof jullie het super naar je zin hebben! Hier bijna vakantie dus dat komt ook goed!

Groetjes van ons

• 16 Juli 2014 - 12:14

Huub:

Hallo Sanne en Dick,

Mooi te lezen!
    Wist niet dat je zo goed was in yahtzee Dick, haha.
    Ben ook nieuwsgierig naar de foto's tzt.
    Jullie zijn nu ongeveer op de helft van jullie reis, hoop dat de 2e helft net zo mooi zal zijn.
    Veel plezier verder,

gr. Kitty en Huub

• 16 Juli 2014 - 19:08

Gerrit - Irma:

Super om te lezen...
    Ik weet op dit moment niet waar ik liever zit: Frankrijk of daar....
    Raden maar.
    Fijn om even telefonisch contact te hebben;

Doe voorzichtig en nog heel veel plezier.