Dag 18 en 19. Tioman Island - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19. Tioman Island - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Sanne en Dick - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19. Tioman Island

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Dick

17 Juli 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

Dag 18: woensdag 16 juli.

Om 0800 uur zijn we opgestaan, gedoucht, koffers gepakt en ontbeten in het restaurant. Nadat we ons hadden afgemeld bij de receptie werden we door een busje van het hotel naar de ferry gebracht.

Om 1000 uur vertrok deze en deze ging eerst langs de plaatsen Genting en Paya voordat wij konden uitstappen bij de plaats Tekek.
Toen we uit de aankomsthal liepen stond er een shuttle van ons hotel klaar die ons naar het Berjaya Tioman Beach Resort bracht. Bij de receptie moesten we even wachten voordat we naar onze kamer konden aangezien we niet de enige waren die moesten inchecken.

Onze kamer hier was geweldig, een luxe chalet vlak naast het zwembad en de zee!
Nadat we de koffers een beetje hadden uitgepakt en onze zwemkleding alvast hadden aangetrokken zijn we wat gaan eten in het restaurant. Daarna even gezwommen in het zwembad en een snorkel-set gehuurd om even te snorkelen voor in de zee.

Vervolgens zijn we terug gegaan naar de kamer, gedoucht en toen naar het restaurant.
We namen beide een voorgerecht en als hoofdgerecht nam Sanne witvis met tagliatelle met tonijnsaus en Dick een gegrilde biefstuk medium plus met champignon-roomsaus. Tijdens het eten liep er 3 muziekanten rond die bij elk tafeltje een liedje zongen, prachtig, het maakte het helemaal compleet!
Na het eten hebben we nog wat gedronken aan de bar op het strand.

Terug in de kamer was het inmiddels ook al na twaalven en zijn we naar bed gegaan na een kort telefoongesprek met Frankrijk.

Dag 19: donderdag 17 juli.

Om 0800 uur zijn we uit bed gegaan.
Zwemkleding aan en door naar het ontbijt.

Na het ontbijt zijn we via het strand naar de pier gelopen die aan het einde zijkant van het resort ligt. Vanuit de pier vaarde er steeds een boot op en neer van het cruiseschip dat voor het eiland was aangemeerd.
Achter de pier zat een duikschool waar we informatie wouden over hoe en wat het zat met een duikcursus.
Deze zij dat het verstandig was om eerst een scuba dive te maken.
Zo gezegd, zo gedaan.

Een half uur later stonden we dan ook compleet omgehangen met onze duikuitrusting te luisteren naar de instructies van onze instructeur.
Eerst gingen we in het ondiepe water aan de kust oefenen en later zijn we met de boot verder de zee ingegaan voor het koraal-duiken op 8 meter diepte.
Na 40 minuten onder water kwamen we weer aan boord en gingen we terug naar het vaste land.
Wat een geweldige ervaring! Dit gaan we zeker nog eens vaker doen!
Na een kop koffie met onze instructeur gedronken te hebben zijn we terug gegaan naar het resort om een hapje te gaan eten aan de rand van het zwembad.

Daarna heerlijk gezwommen in zee en het zwembad en een afspraak gemaakt om 1900 uur bij de Spa.

Om 1900 uur hebben we genoten van een heerlijke stevige sport massage.
Aansluitend zijn we doorgegaan naar het restaurant en hebben van het buffet gegeten met lokale specialiteiten.

Vanavond voor de verandering een keer op tijd naar bed, want morgen moeten we vroeg uit bed omdat de boot om 0930 uur terug gaat naar Mersing.

• 17 Juli 2014 - 16:38

Ireen:

JAAAALOERS

• 17 Juli 2014 - 16:38

Berdien:

Wauw!
    Wat zullen jullie genieten! Zo raar om te beseffen
    Dat jullie zulke mooie ervaringen op doen terwijl
    Mijn uitzicht niet meer is dan een beeldscherm..
    ;-).

Wees super zuinig op de foto camera want
    Die moet vol mooie foto's staan!

Proost! Op het goede leven! *tjing!

Dikke knuffel van Duuk die ondertussen al
    Handkusjes geeft
    En groetjes van ons!!

• 17 Juli 2014 - 16:40

Ireen:

Nou niet alles is opgeslagen!!
    Maar geniet er samen van, het klinkt allemaal super vet!

Klein kusje voor jullie

• 19 Juli 2014 - 20:25

Bernadette:

Hallo Sanne en Dick,

tsjonge, wat een fantastische mooie reis maken jullie.
    Mooie foto's, prachtig geschreven verslagen.
    Volop genieten jullie hiervan, maar dat moet ook.

Ben benieuwd naar het volgende verslag.

groetjes Bernadette

• 20 Juli 2014 - 13:34

Ine:

Heerlijk om weer wat van jullie reis te lezen en foto's te zien. Wij genieten hiervan. Hopen dat jullie in Kota Kinabalu ook fantastische dagen hebben. Dick, fijn dat je ons berichtjes stuurt als jullie weer verder reizen.
    Veel plezier.

• 20 Juli 2014 - 13:41

Lieke:

Oo wat klinkt dat allemaal weer super!
    Zeer jaloers hiero.
    Wel genoeg foto's nemen hé :)

Kusjes